İŞ SÜRECİ
HARİTALAMA
- Müşteri
: Ürün veya hizmetin içi veya
dış alıcısı,
- Çıktı
İhtiyaçları : Müşterinin
ihtiyacı olan ürü veya hizmetin, müşteri ile ortaklaşa tanımlanmış ve
ölçülebilir özellikleri,
- Çıktı
: İhtiyaçları karşılayacak
ürün veya hizmet,
- Konusu
: Ele alınan bir süreç
içerisinde gerçekleştirilen işlemlerin tümü,
- İşlemler
: Sürece tabi olan materyal
üzerinde değer eklemek için tanımlanmış eylem veya eylemler topluluğu,
- Girdi
İhtiyaçları : Tedarikçinin
sağlaması istenen ürün veya hizmetin, tedarikçi ile ortaklaşa tanımlanmış
ve ölçülebilir özellikleri,
- Girdi
: Girdi ihtiyaçlarını
karşılayacak, tedarikçinin sağladığı ürün veya hizmet,
- Tedarikçi
: Girdileri temin eden kişi ve/veya
organizasyon,
- Proses
Sınırı : Süreç sahibinin
müşteri/tedarikçi ilişkileri ile sınırları tanımlanmış sorumluluk alanını
ifade etmektedir.
Süreç haritalama karmaşık bir yöntem olmamasına rağmen
getirileri kayda değer bir yöntemdir. İlk olarak, gerçekte nelerin meydana
geldiğini ve olası istenmeyen durumlara neyin sebep olduğunu bulmamıza,
finansal tabanı/sınırı belirlememize, performans boşluklarını ve geliştirme
olanaklarını ortaya çıkarmamıza yardımcı olmaktadır. Ayrıca takımımıza bir işin
nasıl yapılması gerektiği konusunda rehber gibi çalışmaktadır ve verimliliği
artırıcı etlisi bulunmaktadır.
Haritalama, yenilenmiş veya değiştirilmiş iş süreçlerinin
iş operasyonları üzerindeki etkisinin belirlenmesine yardımcı olmaktadır.
Ayrıca gelecekteki gereksinimler için ve yapılabilecekler için taslak
oluşturulması için ip ucu sayılabilecek verileri bünyesinde barındırabilir. İş
haritalama yöntemi pek çok aracı da bünyesinde barındırmaktadır. Bu araçlar;
- Temel
Süreç Haritalama;
- Mevcut
Sürç Haritalama,
- Alt
Süreçleri Haritalama,
- Ana
Süreç Haritalama,
- İş
Akış Süreci Haritalama,
- Spagetti
Diyagramı,
- Fonksiyonel
Haritalama,
- İş
Değerinin Ölçümünde Süreç Haritalaması,
- Zaman
Bazlı Haritalama,
- Değer
Akışı Haritalama,
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder