VERİMLİLİK VE ÜRETİM YÖNETİMİ
Ekonomi bilimine göre verimlilik
kullanılan bir birim girdiye karşılık gelen çıktı miktarına (üretilen ürünler
yada verilen hizmetler) denmektedir. Örneğin, işgücü verimliliği işçi başına
veya adam – saat başına çıktı miktarına göre ölçülmektedir.
Üretin aslında bir şeyler yapma
çalışmalarıdır. Daha spesifik olarak takas yada ticari satış elde edilebilecek
ürünleri elde etme çalışmaları olarak tanımlanabilir. Üretim kararları hangi
ürünün üretileceğine, nasıl üretileceğine, üretileceklerin maliyetlerine ve
üretimde kullanılacak olan kaynak girdilerinin nasıl optimize edilebileceğine
odaklanmaktadır.
Verimlilik ve üretim yönetimi yürütme
ve yönetme sanatıdır. Uygulamaların kapsam ve teknikleri ele alındığı zaman,
operasyonlardaki tüm bakış açıları ürünleri geliştirme, oluşturma ve yenilikçi
ürünleri bulma üzerinedir. Verimlilik ve üretim yönetiminin esas amacı kaynak
girdilerini etkin tüketimi ve dağıtımı ile maksimum kalite ve miktarda ürün
üretmek ya da hizmet vermektir. Verimliliği ve üretim yönetimini geliştirmek
için şirketler talepleri tahmin etmeli ve üretim planlarını bu tahminlere göre
uyarlamalıdırlar. Bunun yanında yanlış hesaplamalardan da kaçınmak
gerekmektedir. siparişe göre üretimin yapıldığı işlerde tamamlanmamış
siparişlere ait birikmiş işler yönetilmesi için envanter seviyesinin devamlı
gözlem ve kontrolü yapılarak stoka çalışma prensibi uygulanabilir. Tahmin
kapasitesi mükemmel bilgi teknolojisini içeren sistemler ile artırılabilir.
Diğer geliştirme aracı da
standardizasyon ve odaklanacak yenilik için gerekli kaynak ayrımıdır.
Standardizasyon metotları ürün ve süreç üzerindeki iyileşme alanlarının işaret
ettiği konular üzerine odaklanarak uygulanmalıdır. Süreç yenileme ve köklü ürün
yeniden tasarımı gibi metodolojiler süreç otomasyonunu beraberinde
getirmektedir. Bazı yatırımcılar küçük zamansa iyileşmeler ile süreç maliyetini
minimize etmeyi seçmektedir.
Verimlilik ve üretim yönetimini
geliştirmenin bir diğer yolu da üretim alanında zaman, maliyet ve kaliteye
zarar verece k sorunlar üzerine yöneticiler ihtiyatlı davranmalarına sevk
etmektir. Bu hususta kullanılan en popüler yaklaşımlar yalın üretim ve iş
geliştirmedir. İki yaklaşım da çalışan ve yönetimi birlikte çözüm arayışına
yönlendirerek açık gelişme metodolojilerinin bulunmasında cesaret vermektedir.
Yalın pazarlama verimliliğin ana
nedeni olan zaman kayıplarını, üretim eksikliklerini ve yavaş ilerlemeyi kökten
engelleyen bir metottur. Bu kayıplar fazla üretim, hatalı envanter, yavaş hızda
taşıma, ürün arızaları ve belirsiz süreçlerden oluşmaktadır.
İş geliştirme, ürün gelişimini
çalışanlar, yöneticiler, tedarikçiler ve müşterilerin ilişki çemberi içerisinde
gerçekleştirebilen aktivitelerinden meydana gelmektedir. Düzgün ve teknoloji
üzerine teknik bilgilere ulaşılması, geliştirme için yetki verilmiş işçilerle,
sürekli gelişen üretim çizelgeleme, kalite güvencesi, envanter üretim metotları
ve etkinlik kontrolü ve koruyucu malzeme ile enerji ve zamanda kazanç sağlamak
mümkün olmaktadır.
Verimlilik ve üretim yönetimi
avantajı sağlamak için, sözkonusu uygulamaların organşizasyonel olarak ele
alınması gerekmektedir. eğer yapılmazsa bu alanda geliştirme alanları sürekli
olarak başkaları tarafından yürütüleceği akıllardan çıkarılmamalıdır. Ölümcül
öneme sahip olan nokta: verimlilik e üretim metotları üzerine yeniden toplam
yapılanma çalışmaları ürünü korumadan ve test edilmiş pratiklerin
uygulanmasından çok ama çok daha zordur.
Copyright 2007 Ismael
D. Tabije
Makale Kaynağı :
http://EzineArticles.com/455152
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder